alem-i nur

bela ve musibet niçin gelir nasıl korunulur

Posted on: 01/01/2007

 

Adı: – Bela ve Musibet – Niçin gelir? Nasıl korunulur?Yazarı: Said Alpsoy 


 Mumine isabet edip de onun hoslanmadigi hersey musibettir.(hadis)   

Mumine eziyet veren, onu uzen her sey onun icin bir musibettir.(hadis)  

Her iddia sinanir.  

Bir insan Allah’a duydugu iman olcusunde bela ve musibetleri sabirla karsilar,isyan etmez.  Kim Allah’in kader sirrini anlarsa, musibetler o kimseye kolay gelir.(hadis)    

Kisinin faydasiz seylerle mesgul olmasi Allah’in ondan yuz cevirmis olmasinin alametidir.  

Allah huzunlu olan tum gonulleri sever.(hadis)  

Allah bir kulu hakkinda iyilik diledigi zaman o kula, isledigi gunahinin cezasini hemen verir.  Insanin maddi yeteneklerini gelistiren ve potansiyelini en ust duzeyde aktif hale donusturen, yasadigi sikintilar ve ihtiyaclaridir. Bunun gibi, bela ve musibetler manevi potansiyeli de harekete gecirip, insanin manevi yeteneklerinin gelismesini ve gercekten yaradilmislarin en ustunu haline gelmesini saglar.  

Kisi ancak su iki ozellikle ustun olur: biri insanlardan bir sey beklememek, digeri insanlardan gelen sikintilara katlanmaktir.    

Hastaliklar ve sikintilar dimagin yikanmasini saglar. Dimag yikaninca Allah’in nurunu daha parlak bulma yetenegini kazanir.  Bu konuda gelismis bir iman bilincine sahip olan insanlar, kucuk olaylardan aci ve sikinti duymak yerine sevinirler. Cunku bilirler ki kucuk zararlar cok daha buyuklerinin engelleyicisidirler. 

Kim bir kotuluk islemeyi arzu eder de onu fiilen yapmayacak olursa Allah ona, arzu ettigi kotuluk kadar sikinti ve uzuntu gonderir. Bu sikinti ve uzuntuler onun bu kotulugu arzu etmesinin kefaretidir. (Hz.aise)   Allah hakkina tecavuz genellikle ahirette cezalandirilir. Insanlarin hakkina tecavuzun cezasi ise bu dunyada verilir.  

Allah lutfedecegi bir kuluna ihtiyaci olan sey uzerinde tecelli buyurur.  

…ayrica dikkatle hatirda tutulmalidir ki kuran evladin, anne babasina karsi sesini yukselterek off bile demedini kesin bir ifade ile yasaklamaktadir. Kul, amelde noksanlik yaptiginda Allah onu “hem”le(uzuntu,kuruntu) mubtela eder.(Hadis)  

Bela, dile dayalidir. O nedenle gunluk konusmalarda dikkatli olunmali, elden geldigince olumsuz ihtimali net bir bicimde ifade eden kelimelerden kacinip, onlardan sadece gerektigi kadar ve isaret yoluyla bahsedilmeli.  

Istemek icin dilini cozdugunde sana vermek istiyor demektir.  

Bela ve musibet geldikten sonra gosterilecek sabir, o sinavin bir an once bitmesini saglar ve kisiye Allah’a yaklasmak adina buyuk kazaclar getirir.  Kim Allah a tevekkul ederse, O ona yeter (talak 3)  

Sizden biriniz her seyde “inna lillahi ve inna ileyhi raciun” (biz Allah iciniz ve biz Ona donecegiz) desin.

Hatta nalinin tasmasi kopsa da zira o da bir musibettir.(Hadis)  

Bir muslumana bir musibet isabet eder de o da mahzun olur ve: inna lillahi ve inna ileyhi raciun derse Allah meleklere soyle buyurur: ben onun yuregini sizlattim, o sabirla karsiladi ve sevap umdu, onun sevabini cennet kilin. Ve o kimse musibeti hatirlayip o sozu her defasinda tekrar ederse Allah da ona sevabini yeniler.hadis.   Gecenin gune en yakin ani, en karanlik anidir.

24 Yanıt to "bela ve musibet niçin gelir nasıl korunulur"

benim başıma çok üyük bi bela gedli bundan dolayı kendimi sorumlu tutoyorum ve allaha yalvarıyorum beni affetsin die ve şükür ediyorum daha kötüsüde olabilirdi die

ALLAH ‘IM KIMSEYE TASIYAMIYACAGI YUKU YUKLETME VE
KIMSEYI ISYANA SURUKLEYECEK SEKILDE IMTIHAN ETME NE OLUR !
LUTUF SENIN ELINDEDIR BIZ ACIZ VE GUNAHKAR KULUNUZ HATA
ETIYSEK SEN BIZLERI BAGISLA NE OLUR ……

allahım dünya hayatımda yaşadığım sürece yapmış olduğum hatalarımı affet ya rabbi
m sana inandım sana boyun büktüm sen yaradansın yarsın huzurunda tövbe eder affına sığınırım affet.

Allah hepimize belalar karsisinda sabirli olmayi nasip etsin. AMiN!

ALLAHIM BİZE GÖNDERECEĞİN HAYRIN İÇİNE GİZLEMİŞ OLDUĞUN ŞEYİNDE HAYRINI DİLİYOR VE ŞERDENDE SANA SIĞINIYORUM. ŞÜPHESİZ SEN GÖREN VE İŞİTENSİN.AMİN

ya rabbim benim gunahlarimi afeyle,gunahlarim dolayisiyla bana dert ve musibet verme,beni ihlasli tovbe eden kullarindan eyle,neslimi hayirli rizana uygun kullardan eyle,kazancimiza beraket ver,haramlardan bizleri muhafaza eyle sevgili yegenlerim umit selman,mahmut kerem,macid eren ve sevde nur’u rizana uygun yasayan kullarindan eyle,herturlu kazadan beladan muhafaza eyle onlari,amiiin

LAİLAHE İLLA ENTE SÜPHANEKE İNNİ KUNTU MİNEL ZALİMİN …AMİN YARABBİ CÜMLEMİZİN BAŞINDAKİ BELA VE ŞERLERİ SALİH KULLARININ HATRINA VE ŞAHİTLERİNİN KANI HÜRMETİNE VE FAHRİ KAİNAT HZ.MUHAMMED MUSTAFA HÜRMETİNE (S.A.V) AMİN….

DOSTLARININ HÜRMETİNE ÜZERİMİZDEN KALDIR SIKINTILARI VE BELALARI HAFİFLET BOLLUK VE GENİŞLİKTEDE SIKINTILI HALİMİZDEKİ GİBİ SANA YALVARIP DUA ETMEYİ VE SENİ HATIRLAMAYI NASIP BUYUR ŞÜPESİZ SEN HER SEYE YETER EY KADİRİ ZÜLCELAL (CC) VEKİLİMİZ SENSİN YARAB HASBİN ALLAHU NİMEL VEKİL (SEN NE GÜZEL VEKİLSİN )
ELHAMDULİLLAH…

Fasil : SABIR BÖLÜMÜ

Konu : Sabır Hakkında

Ravi : Ümmü Seleme

Hadis :

Resullah (sav)`ı şunları söylerken işittim: “Kendisine bir musibet gelen müslüman Allah`ın emrettiği: “İnnalillahi ve inna ileyhi raci`un, allahümme ecirni fi musibeti vahluf li hayran minha: “Biz Allah`ınız ve ancak O`na döneceğiz. Bana bu musibetim için ücret ver. Ve bana bunun arkasından daha hayırlısını ver” derse Allah o musibeti alır ve mutlaka daha hayırlısını verir.”

Fasil : SABIR BÖLÜMÜ
Konu : Sabır Hakkında
Ravi : Ebu Sinan

Hadis : Oğlum Sinan`ı defnettiğimde kabrin kenarında Ebu Talha el-Havlani oturuyordu. Defin işinden çıkınca bana: “Sana müjde vermeyeyim mi?” dedi. Ben: “Tabii, söyle!” dedim. “Ebu Musa el-Eş`ari (ra) bana anlattı” diye söze başlayıp Resulullah`ın şu sözlerini nakletti: “Bir kulun çocuğu ölürse, Allah meleklere şöyle söyler: “Kulumun çocuğunu kabzettiniz mi?” “Evet” derler. “Yani kalbinin meyvesini elinden mi aldınız?” Melekler yine: “Evet” derler. Allah tekrar sorar: “Kulum (bu esnada) ne dedi?” “Sana hamdetti ve istircada bulundu” derler. Bunun üzerine Allah Teala hazretleri şöyle emreder: “Öyleyse, kulum için cennette bir köşk inşa edin ve bunu Beytu`l-Hamd (hamd evi) diye isimlendirin.”

HadisNo : 3234

Fasil : SABIR BÖLÜMÜ
Konu : Sabır Hakkında
Ravi : Abdullah İbnu Amr İbnu`l-As

Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: “Mü`min kul, arz ahalisi içindeki has sevdiği (evladı) dinden alındığı zaman sabreder ve mükafaat umarsa Allah o kulu için cennetten aşağı bir mükafaata razı olmaz.”
HadisNo : 3236

İSLAM DİNİ NEKADAR GÜZEL BİR DİN DEĞİL Mİ KARDEŞLERİM:) BİRÇOK ANLAM DA BİRÇOK GÜNAHIN GÜNAHIN TÖVBE İLE DEFİ HER TÜRLÜ SEVABIN DA CENNET GİBİ BİR NİMETLE KARŞILIĞI VAR.ELHAMDÜLİLLAH!!!!::D:D:D

ben bir kişi hakkında bir duydum ve duydugum seyi başka bir yerde soyledim. soyledigim seyin aynısı uzerinden bir yıl gecmeden beni buldu.
iftiraya ugradım. bu konuda benim aslında boyle bir tarafım hic yok. allah’ın gazabına mı uğradım yoksa bu benim icin af mı bilemiyorum. tek bildiğim ise Allah’ın ne kadar büyük olduğu ve biz insanların ne kadar aciz olduğu. Allah bütün insanların gunahlarını affetsin. merhametin mahrum bırakmasın. esselamun aleyküm.

kardeşlerim
benimde başımda bir bela var
allahıma şükürler olsun benden beterleride var
ben allahıma yalvarıyorum bana bir çıkar yol açsın diye ve tüm darda olanlara yardım etsin ne olur benim için ve ben gibi darda olanlara duanızı eksik etmeyin
allaha emanet olun

ben abartısız tam 10 yıldır bir beladan kurtulamıyorum.şu anda da ağlıyorum yaşım 21 ama bu dert yüzünden 35 yaşında görünüyorum hiç isyan etmedim Allahtan gelen musibetler bana Allahtan geldiği için zevk verir ama artık dayanamıyorum çürüyüp gittim derdim arttıkça şükrettim naptım da böyle oldu bilmiyorum allah rızası için bana dua edin. Allah hepimizin günahını bağışlasın Allah kimseyi kaldıramayacağı musibetlerle sınamasın. amin

sabret ama kendini helak etme rabbin takdir ettigi süreyi beklemek zorundasın varsa cevher işlenir ateş yer örs üzerinde çekiçyer kesilir biçilir her işlemde kıymet artar degerlenir cevher işe yaramaz ise işlem görmez işkence görmez kıymet verilmez çöpe çamura atılır kıymetemi binmek istersin çöpemi gitmek,RABBİM BU MUSUBETI YENMEK İÇİN SANA GÜÇ VERSİN SABIR VERSİN FERAHLIK VERSİN, temiz kalb ile tevbe edip rabbe yönelmiş isen tanrı yardımcın olsun AMİN….

selamün aleyküm tüm ALLAH dostları benimde başımda 10 yıldır bela var bir türlü kurtulamıyorum,ne yaptımda böyle oldu bilmiyorum hergün acılar içinde kıvranıyorum ve zor ama sabretmeyede çalışıyorum acı çeke çeke 50 yaşında gibi oldum bitkinim,yorgunum,banada ihlaslı bir dille dua ederseniz Allah razı olsun derim,Allahım tüm belaları def etsin sizlerinkinide def edip hayıra çevirsin inşallah ben sizlere duacıyım Allah ne eylerse güzel eyler inşallah mükafatını ahirettte hayır olarak verir.inşallah
innalillahi ve inna ileyhi raciun

Kardeşim Allah (c.c) yardımcın olsun.!!!!
Güzel dualarımı ve düşüncelerimi senin içinde okuyup yorumluyorum.

Allah kulunu gören ve gözetendir. Şüphesiz ki O her şeyi noksansız bilendir. Biz kullarına düşen tek şey O’nun kullari arasında iyi bir kul olabilmeyi başarabilmektır. Esselamualaykum

keske günah islemeyecek kadar iradeli, islediğinde ise cezanı cekecek kadar sabırlı olabilsek biz hep kazanan olmayı isteken kazanmanın tevekkülden gectiğini unutuyoruz. Allah hepimize akıl fikir versin.

arkadaşlar biliomusunuz kim ayetel kürsi bir kere okursa alah bir derece yükseltir ve o kişiyi dinlemek üzere melekler gelip dinliyorlarmış ve ayetel kürsiyi okuyanın evine şeytan 3 gün gelmiyomuş ve okumaya devam eden kişi huzura erer.mevki ve makamı artarmış bunların hepsini biliomusunuz.

ve okumaya devam eden kişi hem dünyada hemde ahirette yüce makamlara ulaşıomuş okuma haine getirene allah geçmiş günahlarını affediyormuş.okuyanın anlayışı artarmış.düşman şerrinden kurtulur. birde şeytan ayetel kürsiyi okunan eve benim bu eve girmeme imkan yok der çıkar gidermiş.. saygılarımlar adile

Kardeşler selamun aleykum
bir sıkıntı ile karsılasma ihtimalim var ne olur dua edin çok büyük bela olabilir başıma.Haklıyım ama delilim yok
Allah rızası, Peygamber Muhammed Mustafa s.a.v. hatırı için başıma bir iş gelmeden bu işin kapanması için ayetel kürsi okursanız çok sevinirim
bende şimdi bazı dualar okuyacagım inşallah rabbim kabul buyurur.
uyuyamadım öyle büyük bir dert
allah ne muradınız varsa versin rabbim karşınıza çıkarsın amin
selametle

Kardeşler selamun aleykum
bir sıkıntı ile karsılasma ihtimalim var ne olur dua edin çok büyük bela olabilir başıma.Haklıyım ama delilim yok
Allah rızası, Peygamber Muhammed Mustafa s.a.v. hatırı için başıma bir iş gelmeden bu işin kapanması için ayetel kürsi okursanız çok sevinirim Aşağı yukarı hayatım çilelerle geçti bir resmi kurumda 7 yılım oldu hertürlü huzursuzluğu yaşadım yoruldum artık dayanacak gücüm kalmadı,banada ihlaslı bir dille dua ederseniz Allah razı olsun derim,Allahım tüm belaları def etsin sizlerinkinide def edip hayıra çevirsin inşallah ben sizlere duacıyım Allah ne eylerse güzel eyler inşallah mükafatını ahirettte hayır olarak verir.inşallah
innalillahi ve inna ileyhi raciun

Bir Cevap Yazın

bu sitedeki herşey

"fayda" amacı taşımaktadır

lütfen katılın/anketler

iletişim

saliha_saracoglu[at]gmail.com

msn değildir!

fakat e-mailleriniz bana anında ulaşmaktadır.

RSS Son dakika haberleri

  • En gelişmiş zincir oteller belli oldu 02/09/2014
    Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği'nin (AKTOB) Araştırma Birimi tarafından, Türkiye'nin grup ve zincir otellerinin, 10 farklı kriter ve gösterge ile ele alınıp değerlendirildiği, Grup Oteller Gelişim Endeksi (GHG Index) 2014 Araştırması'nın ilki yayınlandı.Türkiye'de ilk defa gerçekleştirilen, Grup Oteller Gelişim Endeksi […]
  • Çanakkale Boğazı'ndan dev petrol platformu geçti 02/09/2014
    Çanakkale Boğazı'ndan petrol arama platformu "GSF Development Driller 2" geçti. Platformun geçişi sırasında boğaz çift taraflı olarak trafiğe kapatıldı.Sabah saatlerinde Ege Denizi'nden Çanakkale Boğazı'na giriş yapan "GSF Development Driller 2" adlı platform, boğazı geçerek Marmara Denizi'ne açıldı. İtalya'dan Ro […]
  • Bursa'da pompalı tüfekle saldırı: 4 yaralı 02/09/2014
    Bursa'nın İnegöl İlçesi'nde, tütün satışı yapan 52 yaşındaki Ali Ö.'ye iki kişi tarafından pompalı tüfekle ateş açıldı. Saldırıda Ali Ö. ile birlikte, seken saçmalardan aralarında çocukların da bulunduğu toplam 4 kişi yaralandı.Olay dün gece Cuma Mahallesi Eski Ankara Caddesi'nde meydana geldi. Tütün satıcılığı yapan Ali Ö.'ye işyeri […]
  • Gözaltındaki polislerden 17'si adliyeye sevk edildi 02/09/2014
    Bakan çocukları ile Bilal Erdoğan'ın da şüphelileri arasında yer aldığı yolsuzluk soruşturmasını yürüten polislere yönelik operasyon kapsamında gözaltına alınan emniyet mensuplarından 17'si, sağlık kontrolünün ardından adliyeye sevk edildi. Polislerden biri, "Kral çıplak!" diye bağırdı. Dün sabah saatlerinde gözaltına alınan polislerin sa […]
  • Yıkılan istinat duvarı iki dairenin duvarını yıktı 02/09/2014
    Zonguldak'ın Ereğli ilçesinde çöken istinat duvarı, dört katlı binanın zemin katındaki iki dairenin içine girdi. Odada kimsenin bulunmaması olası bir faciayı önledi.Olay Kepez Mahallesi Şehit Jandarma Komando Çavuş Noyan Aydın Sokak'ta bulunan 4 katlı Filiz Apartmanı'nda meydana geldi. Alınan bilgilere göre çevre düzenlemesi yapılan mahalledek […]

foto galeri

Slayt9

Slayt8

Slayt7

Slayt6

Slayt5

Diğer Fotoğraflar

  • 1,352,333
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 46 takipçiye katılın

