alem-i nur

abdest alırken okunacak dualar

Posted on: 02/01/2007

 

biraz çalışmayla çok rahat ezberlenecek dualar. ve abdest alırken tekrarlamış,pekiştirmiş oluruz. ben henüz ezberlemedim. bakalım ilk önce kim ezberleyecek. tabi bilenlere sözüm yok :) maşallahdan başka…

Abdest Duâları


1- Abdeste başlarken şu duâ okunur:

 Bismillâhil-azîm. Vel-hamdü lillâhi alâ dînil-İslâm. Ve alâ tevfîk-ıl-îmân. Ve ala hidayetir rahman. El-hamdü lillâhil-lezî ce’alelmâe tahûren ve ce’alel-islâme nûren.

Azamet ve celâl sahibi Allah’ın adiyle başlarım. Bizi İslâm dininde kılan, îman etmeğe muvaffak buyuran ve hidâyete erdiren Rahman Allah’a hamdederim. Suyu temizleyici. İslâm’ı da nur kılan Allah’a hamdolsun.”Sonra, eller bileklere kadar üç def’a yıkanır.

2- Sağ el ile ağıza üç kerre su verirken şu düâ okunur:
“Allahümmes-kınî min havdi nebiyyike ke’sen lâ ezmeu ba’dehü ebeden.”
“Ey Rabbim, bana peygamberinin havzından bir kâse içir, ondan sonra hiç susamayayım.”  3- Sağ el ile buruna üç kerre su verip, sol el ile sümkürülür. Buruna su verirken:
Allahümme erihnî râyihatel cenneti verzüknî min ni’amihâ. Ve lâ türihnî râyihaten-nâr.

“Ey Rabbim bana cennetin kokusunu duyur ve onun ni’metlerinden nasîblendir ve bana ateşin kokusunu duyurma.”

4- Avuçlara su alıp, alından çene altına, şakaklara kadar yüzü yıkarken şu düâ okunur:
Allahümme beyyid vechî binûrike yevme tebyaddü vücûhü evliyâike ve lâ tüsevvid vechî bi zünûbî yevme tesveddü vücûhü a’dâike.

“Ey Rabbim! Nice yüzlerin beyaz, nice yüzlerin kara olacağı günde yüzümü nurunla beyaz kıl, nurlandır.”

5- Sol el ile, sağ kol dirseğe kadar (üç def’a) yıkanırken:
Allahümme a’tınî kitâbî biyemînî ve hâsibnî hisâben yesîren, düâsı okunur.

“Ey Rabbim! Kitabımı sağ elime ver ve hesabımı kolay gör.”

6- Sağ ile sol kol (üç def’a) dirsek dâhil yıkanırken:
Allahümme lâ tu’tinî kitâbî bi şimâlî ve lâ min verâi zahrî ve lâ tühâsibnî hisâben şedîden, düâsı okunur.

“Ey Rabbim! Kitabımı sol elime verme, arkamdan da verme, ve hesabımı zorlaştırma.”

7- Her iki kolu yıkadıkdan sonra, elleri tekrâr yıkar ve o yaşlıkla başı mesh ederken:
Allahümme harrim şa’rî ve beşerî alen-Nâr. Ve ezıllenî tahte zıllî arşike yevme lâ zılle illâ zıllü arşike,düâsı okunur.

“Ey Rabbim! Saçımı ve yüzümü ateşten koru. Senin himâyenden başka bir himâyenin bulunmadığı günde beni Arş’ının gölgesi altında gölgelendir. Allah’ım beni rahmetinle sar, üzerime berekâtından indir.”

8- Dahâ sonra sağ ve sol elin şehâdet parmakları ile iki kulağın deliklerine su verirken baş parmaklar ile kulakların arkası mesh edilir ve:
Allahümmec’alnî minellezîne yestemi’ûnel-kavle fe yettebiûne ahsenehû, düâsı okunur.

“Ey Rabbim! Beni sözü dinleyib de en güzeline ittiba’ edenlerden kıl.”

9- Ellerin dış yüzü ile enseyi mesh ederken:
Allahümme a’tık rakabetî minen-Nâr, düâsı okunur.

“Ey Rabbim! Benim boynumu ateş esâretinden kurtar, beni zincirlerden ve bukağılardan muhafaza et.”

10- Boynu mesh etdikden sonra, sol elin küçük parmağı ile, sağ ayağın küçük parmağından başlıyarak, ayak parmaklarının arasını hilâllemek sûretiyle, topuklarla birlikde, sağ ayağı üç def’a yıkarken:
Allahümme sebbit kademeyye ales-sırâtı yevme tezillü fîhil-ekdâmü, düâsı okunur.

“Ey Rabbim! Nice ayakların kaydığı günde benim ayaklarımı sırat üzerinde sabit kıl.”

11- Sol ayağı üç def’a yıkarken, ayak parmaklarının arasını küçük parmağı ile bu sefer baş parmakdan başlıyarak, küçük parmağa doğru, ayak parmaklarının arasını hilâllemek sûretiyle topuğu ile birlikde yıkarken:
Allahümme lâ tatrud kademeyye ales-sırâti yevme tatrudü küllü akdâmi a’dâike. Allahümme’c-al sa’yî meşkûren ve zenbî mağfûren ve amelî makbûlen ve ticâretî len tebûre, düâsı okunur.

“Ey Rabbim! Bana râzı olduğun bir çalışma, ver, günahımı bağışla, makbul bir amel ve zarar etmeyen bir ticâret nasîb et.”

12- Abdest bitince: Allahümmec’alnî minet-tevvâbîn, vec’alnî min-el-mütetahhirîn, vec’alnî, min ibâdik-es-sâlihîn, vec’alnî minel-lezîne lâ havfün aleyhim ve lâhüm yahzenûn Sübhânekellahümme ve bihamdike, Eşhedü en lâ ilâhe illâ ente vahdeke lâ şerîke leke estagfiruka ve etûbü ileyke eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdüke ve Resûlüke.

“Ey Rabbim! Beni tevbe edenlerden ve çok çok temizlenenlerden kıl. Beni sâlih kullarından eyle, beni üzerlerine hiç bir korku gelmeyen ve hiç mahzun olmayanlardan kıl. Seni her an hamdinle tesbîh ederim. Ey Rabbim şehâdet ederim ki Senden başka hiç bir ilâh yok, ancak Sen varsın. Şerîkin yok Senin ve yine şehâdet ederim ki Muhammed Senin kulun ve resûlündür. Senden mağfiretini isterim ve Sana tevbe ederim.”

About these ads

39 Yanıt to "abdest alırken okunacak dualar"

çok güzel

bu duaların bi başka şeklini abdest alırken ezberledim.ezberleme yolumda şu önce duaları bi kağıda güzelce yazdım ve abdest aldığım lavabonun yanına astım.önceleri abdest alma sürem uzamıştı ama şimdi yavaş yavş ezberledğimi görüyorum ve mutlu oluyorm.tavsiye ederim herkese.selametle güzel insan.

bende sizin gibi yapıcam namaz kılıyorum ama dos doğru kılmıyormuşum meğer yeni öğrendim inşallah rabbim cümlemize dosdoğru kılmayı nasip eder amin

hoca istemişti çok lazım oldu çoooooooooooooooooooookteşekkürler.yazandan allah razı olsun

katılıyorum bizim de hoca istedi

çok sağolun allah sizden rağzı olsun paylaşımınızdan dolayı teşekkür ederim GÜLSİMA ÇOK TEŞKKÜRLER BU YÖNTEMİ DENEYECEĞİM

selamun . aleyküm. hocam her kitapda bu dualar ayrı yazıyor cok karısık hangisini ezberleyeceğimimizi bilmiyoz ltf bize yardım edin ona göre ezberleyelelim.s.a.

çok güzel elinize sağlık allah razı olsun…

vallaha ödevivim vardı yyazdım yüz aldım

ALLAH’IN SELAMI ÜZERİMİZE OLSUN…dualar cok guzel. insallah bende ezberlemeye calısacagım
ALLAH razı olsun. bu sıte artık bende bagımlılık yaptı cok begenıyorum ayrıca yaptıgım sohbetlerdede sıtendekı bılgılerden faydalanıyorum(hakkıknı helal et)insallah herkese faydalı olur…

Allah razı olsun.Lavabonun önüne asmak ve abdest alırken okumak iyi fikir.Ezberleyinceye kadar,veya devamlı Türkçe’sini okusak olur mu?

Gülsima kardeşim Günümüzde abdest alınan mekanlar banyo ve lavabolardır. Eğer abdest almak için özel bi yer tatsis edilmişse doğrusu iyi bir yöntem ama eğer banyolar ve lavabolarsa abdest alınan yer ALLAH’IN adının zikredilmesi ve bu gibi yerlere ALLAH lafzının yazılması ne kadar doğru olur bilemem.

bence bilgisayarda kötü eyler değil hep bu siteler olmalı çok yararlı çok ve size bir şey tavsiye ederim youtubede hasan korkunç yazın namaz kılmayanların cezası ne bir video çıkacak bakın ben izledim namaz kılmaya başladım tavsiye ederim

çooook güzel olmuş…hazırlayandan allah razi olsun …teşekkür ederim..

selamın aleykum hocam ben bu duları ezberleyemedım ama türkcelerını ezber gbı bılıorum acaba turkcelerını okusam olurmu kı cvp bek.allah hepınızden razı olsun selametle

çok teşekür ederim böyle önmli konulara elattığınız için islami bilgileri verdiğiniz için

bu dualar çok güzel ama benim istediklerim yok

bu siteyi kuranlardan ALLAH razı olsun çok güzel dini bilgi ögrenmek için ellerinize saglıkbayy

harika birşey bu 100 aldım oleeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyy

MMM EĞER BUNLAR DOĞRUYSA SÜPER

SÜBERRRRRRRRRRR ALLAH RAZI OLSUN BUNU YABANLARDAN

EVET

herşeyden önce allahım hepimizi korusuncokgüzel dualar var inşallah ben ezberlemeye çalışıyorum sizlerde çalışırsınız allah yardımcımız olsun

çok güzel bir şey daha yeni namazdan kalkdım

abdest alırken okunacak duaları bilmiyoruz.çoğumuz yerine fatiha okuyorum abdest kabul olurmu

bedr kardeşim yazmış banyoda okunmaz diye kendiside diyor günümüzde sadece banyolarda lavoba var mutfakta abdest alamıyacağımaz göre ne yapıcaz o zaman banyoda ALLAH ın adı anılmaz diye abdest alırken bu duaları okumuyacakmıyız bilginiz için tşk ederim

gusul abdesti alırken önce normal abdest alıyoruz peki banyoda gusul için normal abdest alırken bu duaları yine okumamız doğrumudur

bence banyoda okumamızda bi sakıncası yok ama yinede bi hocaya sormak gerekli.ben abdest alırken hiç bişey okumuyodum ama ilk etapta bende lavabonun yanına koycam duaları ezberleyene kadar okucam en doğrusu bu bana göre.

Çok güzel olmuş ellerinize emeğinize sağlık.

sa.bence banyoya asmak iyi fikir bende bugün öyle düşünmüştüm.banyo yapılacağı zaman o duaların üstünü örtsek saygı gereği acaba doğru olurmu.

sa.her abdest alırken asınıp okunmalı sonra kaldırılmalı bence…

Allah razı olsun…

bu bilgileri buraya paylaşan hocamdan allah razı olsun….

hazırlayandan allah razı olsun

çok işime yaradı

bizim de hoca istedi çok da güzelmiş abdest alırken okiycam

çok güzel bunun sayesinde abdest almayı ve namaz kılmayı oğrendim allah hayrınızı kabul etsin

Bir zamanlar ezberlemiştim bunları ama okumaya okuma unutmuşum tekrardan ezberleyeceğim inşallah

abdest alirken bunu okumak farzmi,

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

bu sitedeki herşey

"fayda" amacı taşımaktadır

lütfen katılın/anketler

iletişim

saliha_saracoglu[at]gmail.com

msn değildir!

fakat e-mailleriniz bana anında ulaşmaktadır.

RSS Son dakika haberleri

  • Balkanlar’da kar sürprizi 16/04/2014
    Arnavutluk'ta başkent Tiran dahil birçok şehirde üç gün önce başlayan kar yağışı aralıklarla devam ediyor.Nisan ayı başında sıcak günler geçiren Arnavutlar için kar yağışı sürpriz oldu. Arnavutluk'un kuzey ve güneydoğu bölgesinde başlayan kar yağışı trafiği olumsuz etkiledi. Afet Yönetimi Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada İşkodra şehrinde ve […]
    Tiran
  • Suriye'deki işkence fotoğrafları ile ilgili rapor BM'ye sunuldu 16/04/2014
    Fransa hükümeti, Esed rejiminin hapishanelerindeki işkenceleri gösteren fotoğrafların sahihliği ile ilgili bir raporu Birleşmiş Milletler'e sundu.Raporu hazırlayan eski Sierra Leone Mahkemesi Başsavcısı David Crane, fotoğrafları ülkeden çıkaran kişinin güvenilir ve sunulan fotoğrafların da geniş çaplı ve örgütlü işkence ve cinayetleri kanıtladığını vurg […]
    NEW YORK
  • Yüz nakli olan Recep Kaya: İşe girmek ve evlenmek istiyorum 16/04/2014
    Antalya'da Akdeniz Üniversitesi'nin 5'inci, Türkiye'nin 7'nci yüz nakli ameliyatını olan 22 yaşındaki Recep Kaya, geçen 28 Aralık'taki ameliyattan sonra hava değişimi için memleketi Kırklareli'ne geldi.Tedavisi halen devam eden Recep Kaya, 4 ay aradan sonra operasyonu gerçekleştirilen ekibin başında bulunan Prof. Dr. Ömer Ö […]
  • Tayland'da su festivalinde trafik kazaları: 248 ölü‏ 16/04/2014
    Tayland'da düzenlenen su festivali günlerinde meydana gelen trafik kazalarında 248 kişi hayatını kaybetti.Tayland'da bugün sona eren 5 günlük festivalin bilançosu 248 ölü ve 2 bin 643 yaralı olarak kaydedildi. Kaza raporlarında, ölümlerin yüzde 90'nının motosiklet kazaları sonucu meydana geldiği belirtildi. Ölen sürücülerinin alkollü olduğu ka […]
    BANGKOK
  • Yapay kalp nakli beklerken kalp nakli yapıldı 16/04/2014
    Antalya'da Akdeniz Üniversitesi Hastanesi'nde yapay kalp nakli için hazırlanan 42 yaşındaki Atilla Alay'a, kaza sonrası beyin ölümü gerçekleşen bir gencin kalbi nakledildi.Isparta'da 2 ay önce kalp krizi sonrası götürüldüğü Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde ileri derecede kalp hastası olduğunu ve acil yapay ka […]

foto galeri

Slayt9

Slayt8

Slayt7

Slayt6

Slayt5

Diğer Fotoğraflar

  • 1,307,805
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 43 takipçiye katılın

%d blogcu bunu beğendi: